Ako si užívať ten naj kúpeľný relax.

 
 
 
 

Ako si užívať ten naj kúpeľný relax.

Po dlhom dni nie je nič príjemnejšie ako teplý relaxačný kúpeľ. Zapálite si sviečku, zoberiete obľúbenú knihu a nalejete pohár vína. To všetko je fajn. Pozrime sa však na zdravotné prínosy kúpeľa. Samotné kúpanie zmierňuje podráždenie spojené so suchou pokožkou a psoriázou a podporuje lepšie zaspávanie a kvalitu spánku, keďže ležanie v teplej vody pomáha k uvoľňovanou melatonínu. Skutočnosťou je, že kúpeľ sa neberie iba za účelom očistenia, ale v podstate na relaxáciu a uvoľnenie.

Ako ešte viac zdokonaliť Váš kúpeľ? Predtým ako vojdete do vody odstráňte odumreté bunky z pokožky buď mechanicky pomocou suchého kefovania alebo použite telový peeling bez plastových mikročastíc. Povzbudíte tak lymfatický systém a zlepší sa Vám krvný obeh.

Zvážte svoje kúpacie ciele, pokiaľ ide o kvalitu vášho tela a mysle. Chcete zmierniť stres nazbieraný počas celého dňa plného neodkladných termínov a chaosom? Ak áno, vyskúšajte kúpeľné soli. Soľná terapia zmierňuje opuchy a zápaly, ako aj depresiu a úzkosť. Eukalyptový kúpeľ pôsobí naviac i antisepticky a bojuje proti vírusom.

Ak potrebujete pokožku viac hydratovať skúste olejový alebo srvátkový kúpeľ. Levanduľové, vanilkové, harmančekové a šalviové oleje sú obzvlášť upokojujúce a počas niekoľkých minút sa budete cítiť uvoľnený a vaša pokožka hydratovaná. Kúpeľ by mal trvať od 15 do 30 minút.

Levanduľa upokojí telo i dušu a krásne Vás uvoľní. Účinky levandule poznali už starí gréci. Levanduľový olej upokojuje a redukuje ekzém, vyživí vlasy, prekrví pokožku a vyhladí vrásky. Levanduľa taktiež zlepšuje samotné trávenie, ukľudní opuchy unavených nôh a nabije Vás pozitívnou energiou.     

Dlhým pobytom v horúcej vode sa môže znížiť krvný tlak, nastať dehydratácia, ktorá vedie až k závratom.  Horúcich kúpeľom dehydratuje a môžu znížiť krvný tlak a spôsobiť tak závraty. Dbajte na to, aby ste mali príjemne teplú vodu a nie príliš horúcu. Ideálna teplota vody je od 35 ° C do 38 ° C. Vyššie teploty môžu spôsobiť, že pokožku stratí cenné lipidy. Taktiež frekvencia kúpania by nemala byť častejšie ako 1 – 2 krát týždenne.   

Keď vyjdete z vane, nesiahajte hneď po uteráku. Môže zbytočne podráždiť vašu pokožku. Siahnite skôr po Vašom obľúbenom mlieku, masle či oleji a nechajte ho zmiešať s vodou na vašom tele.

No ako? Skúsite si takýto relax už dnes?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Informácia o používaní cookies

Plná (Desktop) verzia